Te1id gör uppror
Ja, vi har sagt till förut men idag så rann droppen över när 10 av 18 personer fick IG på matteprovet. Kalla oss dumma om ni vill men enligt oss så finns det en annan anledning. Och om det är så att ni fortfarande tycker att vi helt enkelt är för dumma, ja då borde vi väl få hjälp anpassat efter våra behov?
Ska i alla fall försöka redogöra situationen så opartiskt som möjligt för de som inte är insatta:
Kan till att börja med säga att det här faktiskt inte är våran mattelärares fel. Han har faktiskt fått tagit mycket nu det här året som en lärare inte ska behöva ta. Då förstår i alla fall jag och förhoppningsvis de andra i klassen att han borde vara förbannat less på oss och behandla oss som vi behandlar honom. Men man får heller inte glömma att en stor del av klassen inte varit så delaktiga och inte borde få lida av allt detta.
Personkemin finns helt enkelt inte där mellan oss. Vi jobbar inte på samma nivå och det han anser som enkelt och det bästa sättet att förklara på, ja det sättet förstår inte vi. Vi har försökt anpassa oss efter varandra men det har inte gått. Beviset för det kan man väl säga att resultaten på provet visar?
Så, vi har försökt sagt det både till honom och andra lärare, både på bra och mindre bra sätt. Vi har sökt rektorn men han har varit upptagen just då så inte förns nu så har vi pratat med honom. När vi sagt det på de mindre bra sätten så har vi nog inte tagits på allvar men förhoppningsvis så gör vi det nu? Kanske så är inte skåp som blockerar dörren det bästa och mognaste sätten att säga det på men tydligen så fick vi uppmärksamheten i alla fall?
Ska i alla fall försöka redogöra situationen så opartiskt som möjligt för de som inte är insatta:
Kan till att börja med säga att det här faktiskt inte är våran mattelärares fel. Han har faktiskt fått tagit mycket nu det här året som en lärare inte ska behöva ta. Då förstår i alla fall jag och förhoppningsvis de andra i klassen att han borde vara förbannat less på oss och behandla oss som vi behandlar honom. Men man får heller inte glömma att en stor del av klassen inte varit så delaktiga och inte borde få lida av allt detta.
Personkemin finns helt enkelt inte där mellan oss. Vi jobbar inte på samma nivå och det han anser som enkelt och det bästa sättet att förklara på, ja det sättet förstår inte vi. Vi har försökt anpassa oss efter varandra men det har inte gått. Beviset för det kan man väl säga att resultaten på provet visar?
Så, vi har försökt sagt det både till honom och andra lärare, både på bra och mindre bra sätt. Vi har sökt rektorn men han har varit upptagen just då så inte förns nu så har vi pratat med honom. När vi sagt det på de mindre bra sätten så har vi nog inte tagits på allvar men förhoppningsvis så gör vi det nu? Kanske så är inte skåp som blockerar dörren det bästa och mognaste sätten att säga det på men tydligen så fick vi uppmärksamheten i alla fall?
Och ska vi, som det ser ut nu, bli klara med matte B till terminsslutet, med en månad mindre än de andra teknikklasserna då måste det bli en ändring om vi ska få de betyg vi hoppas på. För vi vill inte ställa till med bråk, vi vill bara få våra betyg till de bästa förutsättningarna vi kan få.
Och så får Erik och Emil ha det så trevligt på malta och så måste vi påminna om att Johannes spelar SM-final på fredag ;b
Kommentarer
Postat av: Du skapar dina egna förutsättningar!
De bästa förutsättningarna. Ja, det är ni verkligen värda efter era handlingar! Herregud, ni verkar ju helpuckade! Har det aldrig slagit er att er egna arbetsinsats kanske spelar roll för era resultat, i matematik likväl som i idrott?
Postat av: dahlas
men skriv ditt namn så kan vi prata om det
Trackback